1. Actele normative care reglementează organizarea și funcționarea autorităţii sau instituţiei publice:
• Constituția României;
• Codul Civil;
• Codul de Procedură civilă;
• Codul Penal;
• Codul de Procedură Penală;
• OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
• Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ;
• Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii constructiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor;
• Ordinul nr. 839/2009 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991;
• Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul;
• Ordinul nr. 233/2016 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 10/2001;
• Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989;
• HG nr. 250/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare unitară a Legii 10/2001.
• Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile cu destinaţia de locuinţe, trecute în proprietatea statului;
• Ordonanţa nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor;
• Legea nr. 7/1996 legea cadastrului şi a publicitatii imobiliare;
• OG nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor;
• Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;
• HG nr. 123/2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001.
• Legea nr. 18/1991 fondului funciar;
• Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice;
• HG nr. 395/2016 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016;
• Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale;
• Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări si concesiunile de servicii;
• Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
• Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă;
• Convenția Europeană a Drepturilor Omului;
• Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997;
• Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente;
• Legea nr. 17/2014 privind unele masuri de reglementare a vanzarii-cumpararii terenurilior agricole situate în extravilan si de modificare a Legii nr. 268/2001;
• Legea nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice
• Legea nr. 383/2013 apiculturii;
• HG nr. 661/2001 privind procedura de eliberare a certificatului de producător;
• Legea nr. 167/1997 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991;
• Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale;
• Legea nr. 421/2023 privind bugetul de stat;
• Legea nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe;
• Ordonanța nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare;
• Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați;
• Legea nr. 51/2006 serviciilor comunitare de utilități publice;
• Ordinul nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice;
• Legea nr.350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general;
• OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață;
• HG nr. 843/1999 privind încadrarea pe tipuri a unităţilor de alimentaţie publică neincluse în structurile de primire turistice;
• HG nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism;
• Legea nr. 550/2002 privind vânzarea spaţiilor comerciale proprietate privată a statului şi a celor de prestări de servicii, aflate în administrarea consiliilor judeţene sau a consiliilor locale, precum şi a celor aflate în patrimoniul regiilor autonome de interes local;
• OG nr. 51/1998 privind îmbunătățirea sistemului de finanțare nerambursabilă a proiectelor culturale;
• Legea nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor;
• Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern;
• HG nr. 890/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de constituire, atribuţiile şi funcţionarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, a modelului şi modului de atribuire a titlurilor de proprietate, precum şi punerea în posesie a proprietarilor;
• Ordin nr.119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației;
• Legea nr.38/2003mprivind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere.
2. Structura organizatorică, atribuțiile departamentelor, programul de funcționare, programul de audiențe al autorității sau instituției publice;
- Program de audiențe:
- Primar: joi - între orele 10,00 - 12,00;
- Viceprimar: marți - între orele 11,00 - 13,00
- Secretar General: miercuri între orele 10,00 - 12,00.
Procedura de înscriere în audiență este următoarea:
- Înscrierea cetățenilor în audiență se face pentru săptămâna în curs, începând cu ziua de luni până în ziua în care se epuizează toate cele 10 locuri disponibile.
- Timpul alocat unui cetățean înscris în audineță este de aproximativ de 10 minute.
- Selecția înscrierilor în audiență la Primarul, Viceprimarul sau Secretarul General al Municipiului se va face în funcție de problema expusă.
- În cazul în care un cetățean revine cu aceeași problemă de mai multe ori, neavând o motivație bine-întemeiată, acestuia i se poate refuza înscrirea în audiență.
- Solicitarea de înscriere în audiență trebuie să cuprindă cel puțin numele solicitantului, domiciliul, datele de contact și motivele audienței. De asemenea, se vor atașa și anexe ale unor documente, în funcție de volumul și complexitatea problemei expuse.
3. Numele și prenumele persoanelor din conducerea autorității sau a instituției publice și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor publice;
- PRIMAR: Ioan - Iulian Sîrbu
Telefon 0265 77 12 80 Interior 183
- VICEPRIMAR: Kreuzer Erzsébet
Telefon 0265 77 12 80 Interior 120
- SECRETAR GENERAL: Anca BIZO
Telefon 0265 77 12 80 Interior 133
- Responsabil cu difuzarea informațiilor publice: Nyaradi Isabella Maria
Telefon 0265 77 12 80 Interior 103
4. Coordonatele de contact ale autorității sau instituției publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail și adresa paginii de Internet:
Piața Muzeului nr.7, cod poștal 545400, Județul Mureș
Tel: 0265-771280, 0265-771278, Fax: 0265-771019
E-mail: primaria@sighisoara.org.ro;
- Bilanţul contabil al UAT
- Buget general al UAT
6. Programele și strategiile proprii;
7. Lista cuprinzând documentele de interes public;
8. Lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate, potrivit legii;
9. Modalitățile de contestare a deciziei autorității sau a instituției publice în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate.
• Legea nr.554/2004 legea contenciosului administrativ
Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoana care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim printr-un act administrativ individual trebuie să solicite autorităţii publice emitente sau autorităţii ierarhic superioare, dacă aceasta există, în termen de 30 de zile de la data comunicării actului, revocarea, în tot sau în parte, a acestuia.
Art.8 alin. 1 prevede faptul că persoana vătămată într-un drept recunoscut de lege sau într-un interes legitim printr-un act administrativ unilateral, nemulţumită de răspunsul primit la plângerea prealabilă sau care nu a primit niciun răspuns în termenul prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. h), poate sesiza instanţa de contencios administrativ competentă, pentru a solicita anularea în tot sau în parte a actului, repararea pagubei cauzate şi, eventual, reparaţii pentru daune morale. De asemenea, se poate adresa instanţei de contencios administrativ şi cel care se consideră vătămat într-un drept sau interes legitim al său prin nesoluţionarea în termen sau prin refuzul nejustificat de soluţionare a unei cereri, precum şi prin refuzul de efectuare a unei anumite operaţiuni administrative necesare pentru exercitarea sau protejarea dreptului sau interesului legitim.
• Legea nr.544/2001privind liberul acces la informatiile de interes public
La art. 22 alin. 1 este prevăzut faptul că în cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.
• Hotărârea nr. 890/2005 privind procedura de constituire, atribuţiile şi funcţionarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, a modelului şi modului de atribuire a titlurilor de proprietate, precum şi punerea în posesie a proprietarilor.
La art. 27 alin. 3 este prevăzut faptul că persoanele nemulţumite de propunerile de stabilire a dreptului de proprietate de către comisiile comunale, orăşeneşti sau municipale pot face, în termen de 10 zile de la afişare, contestaţie adresată comisiei judeţene, pe care o depun la secretariatul comisiei comunale, orăşeneşti sau municipale, care este obligat să o înregistreze şi să o înainteze prin delegat la secretarul comisiei judeţene în termen de 3 zile.
• Legea nr.10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989
Astfel, art. 26 alin.3 prevede faptul că decizia sau, după caz, dispoziţia motivată de respingere a notificării sau a cererii de restituire în natură poate fi atacată de persoana care se pretinde îndreptăţită la secţia civilă a tribunalului în a cărui circumscripţie se află sediul unităţii deţinătoare sau, după caz, al entităţii învestite cu soluţionarea notificării, în termen de 30 de zile de la comunicare.
• Legea nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice În cadrul art. 37 alin. 4 este specificat faptul că împotriva modului de soluţionare a contestaţiei persoana nemulţumită se poate adresa instanţei de contencios administrativ sau, după caz, instanţei judecătoreşti competente potrivit legii, în termen de 30 de zile calendaristice de la data
comunicării soluţionării contestaţiei.
• O.G. nr. 2 din 12 iulie 2001 privind regimul juridic al contravențiilor
Art. 31 prevede că împotriva procesului-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia. Partea vătămată poate face plângere numai în ceea ce privește despăgubirea, iar cel căruia îi aparțin bunurile confiscate, altul decât contravenientul, numai în ceea ce privește măsura confiscării. Art. 32 al aceluiaşi act normativ dispune că plângerea se depune la judecătoria în a cărei circumscripție a fost săvârșită contravenția. Conform art. 34, dacă prin lege nu se prevede altfel, hotărârea prin care s-a soluționat plângerea poate fi atacată numai cu apel. Apelul se soluționează de secția de contencios administrativ și fiscal a tribunalului.
• Legea nr. 50 din 29 iulie 1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată
Art. 12 dispune că autorizațiile de construire sau de desființare, emise cu încălcarea prevederilor legale, pot fi anulate de către instanțele de contencios administrativ, potrivit legii. Anularea autorizațiilor de construire sau de desființare poate fi cerută, în condițiile legii, și de către prefect, inclusiv la sesizarea expresă a organelor de control ale Inspectoratului de Stat în Construcții.
Articolul 43^2 prevede că orice persoană interesată, care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, se poate adresa instanței de contencios administrativ competente, potrivit legii, pentru a ataca autorizația de construire sau actul de respingere a cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții, după caz, emise de autoritatea administrației publice locale competentă pentru investițiile prevăzute la art. 43^1 alin. (1).
- Bilant2015.pdf
- Buget 2018.pdf
- Buget initial 2020.pdf
- Buget local detaliat pe anul 2016 si estimari pentru anul 2017 2019.pdf
- Buget rectificat 2018.pdf
- Buget UAT 2019.pdf
- Bugete finantate integral sau partial din venit. proprii pe anul 2016 si estimari pentru 2017 2019.pdf
- buget_initial_2019.pdf
- Buget_local_2018.pdf
- Buget_rectificat2_2019.pdf
- Centralizator contracte achizitii + 5000 euro.pdf
- Dare_de_seama_30.09_.2018_.pdf
- dare_de_seama_31_martie_2019.pdf
- Dare_de_seama_iunie_2019.pdf
- executie bugetara trim II 2020.pdf
- H.G. nr 123 din 2002.pdf
- HCL 3 privind aprobarea bugetului local pe anul 2016.pdf
- Lege 188 din 1999 - Republicata privind Statutul functionarului public.pdf
- Legea 188 din 2007 - completarea art. 5 din Legea nr. 544 din 2001.doc
- Legea 188 din 2007 - completarea art. 5 din Legea nr. 544 din 2001.pdf
- Legea 215 din 2001 - Legea administratiei publice locale.pdf
- Legea 52 din 2003.docx
- Legea 544 din 2001.docx
- Legea 7 din 2004 - Republicata privind Codul de conduit a functionarilor publici.pdf
- Lista proiecte propuse de Municipiul Sighisoara pentru perioada 2014- 2020.xlsx
- Ordonanta 27 din 2002 - privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor.doc
- Ordonanta 27 din 2002 - privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor.pdf
- Organigrama.PDF
- Programul anual al achizitiilor publice anul 2019.pdf
- Raport de activitate privind Bugetul general previzionat pe anul 2016.pdf
- Regulament Consiliul Local.pdf
- Regulamentul de organizare si functionare al Serviciului Public Politia Locala.pdf
- ROF.pdf
- Situatie indicatori - Trimestru II An 2019.pdf
- situatii financiare la 31 dec 2019.pdf
- Strategia de dezvoltare economico sociala a Municipiului Sighisoara pentru perioada 2014-2020.docx
- venituri si cheltuieli decembrie 2017.pdf
- venituri_cheltuieli_30_06_2018.pdf
- venituri_cheltuieli_31.12_.2016_.pdf
- Venituri_si_cheltuieli_31_dec_2018.pdf
- Venituri_si_cheltuieli_31_martie_2018.pdf